BeBeL

Cer Cite Cer Cite.. ni bukan Blog Hantu Kak LimaH tau..just blog biase..klu korang rase suke ngan blog ni korang leh baca.. ase x suke ..kome sume leh bako Kite Bako !! Kite Bako!! ( Lap top or Pc korang yg terbako nnt ) hahaha aku bukan lah penulis yg terhebat!!! just utk share n mengisi waktu yg agak kosong , x kosong sgt la..so klu korang pun ade mase kosong singgah la mai bace blog Ni...Tq so much pada yg terbaca..or sengaja baca..hehhehe... EnjOy Ya!!!

Followers

q

Thursday, April 21, 2011

" kisah hidup aku " Bab 1

Kringg~~~ loceng pun bunyi menandakan sudah pulang...keriuhan melanda di perkarangan sekolah teluk menegun..masing2 berebut nak naik van sekolah..:) ,aku adalah ank bongsu dalam family aku...aku ade abg 2 org...hehhee puteri tunggal manje tau...beza kami 5 tahun...skang dah masuk darjah 6 bermakne umur aku 12 tahun,aku x naik van sekolah lagi..abah aku belikan aku basikal..n aku pegi pun ngan kawan2 aku...

" mak harini mengaji nak bw bekal...nasi ngan telur kicap jer tau.. " " haaa buka baju sekolah dulu..ko jgn nak tdo plak..kang ssh nak bangun " " yelaaa..." tapi dlm baring2 terus tdo... " any..any...bangun ko x nk mengaji ker...dah pukl 1.30 ni... "" nnt la...." tapi ku gagah kan juga..siap utk g sekolah agama..ambil duit blanje atas meja" mak 60 sen jer " mmg kebiasaan mengaji 60 sen je bab dah mkn kat umah. klu sekolah kebangsaan rm1.50 tapi klu abah ade kat umah aku selalu dpat lebih ''yela kan dah bawa bekal..." " ishh klu abah ade msti bagi any rm1 " terus kuar umah jln kaki je cz dekat....sampai depan dgr suare murid2 tgh bace doa dlm barisan...biase la aku..adalah ratu dtg lmbat...aku lepak jap umah membe aku nora..beliau pengawas tapi masuk lmbat juga...boleh ke mcm tu??? sume dah masuk aku ngan muka toya jln mcm biasa menuju ke kelas aku...hmmm motor ustaz zamri pun lum ada..aku masuk kuar kan al-quran terus bace mcm murid yang lain...x lame kemudian ustaz masuk..tetibe ustaz bangun n menuju kebelakang..amik botol air ali imran...yang mase tu trend budak2 skang cucuk lubang pd penutup air mineral...crettt~~ crettt~~~ ustz tekan botol tu terpancut air mineral kat muka kwn aku...terus terbangun..huh!!! org suh ngaji g tdo wat pe...bisik hati kecil aku...sume budak2 gelak kan die....n pembelajaran bermula mcm biase....

tepat kul 6 murid bali..tapi kami still hafal bahasa arab,..sape dpt jawab baru balik....n aku antara golongan cerdik gak...org yg ke 11.kira hebat gak kan...hahhahaa...dengan gembira aku balik umah...kebiasaan pada budak2 lain...dorang x kan terus balik umah...melencong tempat2 lain menerus kan permainan waktu petang....tapi aku umah dekat...campak beg buka kain....oppss !! dalam stil ade suar track pjg ok...dengan gambel kayuh basikal jumpe tempat biase...sume dah berkumpul port paling terbaikk.umah wak reah...sape tu yer???ow wak reah bukan ketua permainan kami..tapi wak reah adalh tuan punyer umah n tempat kitorang bermain...walaupun laman umah nyer ahak kecil tapi kitorg suke main kat situ...wak reah ade 3 org anak..k.limah,babang,dan dot,Dot adalah kawan aku baru betul anak die ni baru lah kwn sepermainan aku...umur die bwah setahun dari aku...haaa..tu kwn2 aku yg lainn....

mila: die sebaya ngan aku..org nyer tggi juga...suke bergaya..kulit hitam manis...
nadia: budak nya comel..kecil putih...sebaya aku
dot: anak wak reah tadi tu bawah setahun dari aku....ade tahi lalat kat dagu
nora: die sebaya ngan dot..kuat nangis kalau kite sakat die...hahahhaa
zaimie: kwn aku juga dduk umah sewa sebelah umah nora..die ni sebaya aku
epiey ; die pun sebaya aku...zaimie ni la ddk umah sewa ayah si epiey ni...

kami berkumpul n permainan yg slalu kitorg main ialah ping gudu2
( kabadi la klu org india kate ) sebab laki ade 2..so dlm kumpulan mesti ade sorang lelaki..sape nafas pendek die terkeluar la... kitorang main ikut musimm sekejap permainan lain..sok2 mainan lain...permainan kitorg main sume lelaki punyer permainan..bab laki ade 2 org je dlm kumpulan...tapi epiey tu die jarang join kumpulan kitorang yg sentiasa kekal ialah zaimie..ngan adik2 die pun ngikut sekali...hahahhahaa tibeee2..........

to be continue......


nantikan sambungan nye ok!!!!

create by chubby

No comments:

Post a Comment