BeBeL

Cer Cite Cer Cite.. ni bukan Blog Hantu Kak LimaH tau..just blog biase..klu korang rase suke ngan blog ni korang leh baca.. ase x suke ..kome sume leh bako Kite Bako !! Kite Bako!! ( Lap top or Pc korang yg terbako nnt ) hahaha aku bukan lah penulis yg terhebat!!! just utk share n mengisi waktu yg agak kosong , x kosong sgt la..so klu korang pun ade mase kosong singgah la mai bace blog Ni...Tq so much pada yg terbaca..or sengaja baca..hehhehe... EnjOy Ya!!!

Followers

q

Friday, November 12, 2010

~Kisah QaseH~

Kisah anak buah ku lagi ( Puteri Qaseh Qhadhijah )

10 november 2010...

* Hari rabu hari tu aku br dpt jumpa Qaseh n nak bw die jalan2..g "Wak Ton a.k.a Up tOwN"
dia kanta uptown tu wak ton hahaha..aku g ngan mak,my fiancee ,kawan kau,n cik Qaseh tu..dalam kul 9.30 tu kitorang dah gerak pegi..hangin cik Qaseh ni ok la time ni..asyik membebel jer...dalam kete die borak2 la..nampak itu la nmpak ini la..tiba2 die tunjuk..

"mak ni tu atas tu bulan " Qaseh, yea bulan.. aku slalu kacau die dgn ayat aku..
"tahu ke tidaaakk~~" ( dgn ayat yg panjang ) nnt mesti die jawab "Qaseh tahu~~~" ngan mimik2 muke siap die wat..aku xleh nk tunjuk..tp mmg lucu la die tu..

kitorang jalan ikut jalan blakang umah aku yg nk ke up town 10 minit jer sampai..jalan alam impian..kat jalan tu tembus s.alam sec24... sebelum nak menghala ke alam impian tu ade 2 simpang..kanan ke "Jalan Kubur " n kiri " Jalan alam Impian" mana yg dok sg kandis tu tahu la jalan tu...knp ye aku cite pasal jalan kan nk cite pasal Cik Qaseh...mmg ini kaitan ngan Cik Qaseh kite...ms nk g up town..lalu la jalan tu...tp mlm tu Qaseh diam jer myb gelap x nmpak..k aku cite pasal 2 jalan td.." kanan ke jlan kubur " n " kiri ke alam impian"..jeng2...( suspen plak)

Masa haritu aku jlan lalu situ nak ke PKNS S.alam ngan my mom...tibe2 die tunjuk jalan lorong kanan tu( jln kubur )..Qaseh kuis bahu aku smbil ckp " mak ni tgk tu...mak ni nampak x???" haaa??? dlm hati aku sudah budak ni...ngan slumber aku jwb.." aah nmpak...nape..???" die jawab " makni kat situ ade ibu..." waaa ayu aku ngan mak aku.. die kate lagi " ibu Qaseh kat situ ayah bw hari tu Qaseh " sedih dgr tp aku cover jer...n terus diam...

berbalik kite cite g up town..aku nmpak die pki sepit bary wane purple..then aku tgr la die..
"oooo.. Qaseh beli sepit baru yeeee..." ) dgn nada aku yg family n Qaseh je tau mcm mn ) hehehhe.... die pun jwb " yeeeeee..." ( nada sm ngan aku gak ) aku tny lagi.." sape beli kan??"
die jwab ngan slumber smbil berpimpingan tgn ngan mak aku " diam la nnt nenek bising " hahahhaha aku gelak jer..setepek aku kn sound ngan minah ni...

knp die ckp mak aku bising cz klu die blik dr mn2 mesti bw mainan n barang2 br..n mak aku akan ckp.. " beli apeeee la lagi tu Qaseh..." huhuuuu.. 1 hari tu die balik kedai ngan abah aku..n beli coklat cadbury yg besar...sambil sorok kan kat blakang terus menuju ke dapur jumpa mak aku yg tengah masak..coklat di sorokkan kat blakang bdn die n terus bgth mak aku.." nenek marah x??" hahahha mak aku gelak then x jd marah...cz die dah tny dulu sebelum maka kau marah...

lucu laa Qaseh..seronok bila die ade kat umah...bila blk umah nenek ibu sunyi jer....

p/s: Qaseh dah 3 tahun skang..dah sekolah x tau la nnt...:)

No comments:

Post a Comment